ADVENTURY® TEAM

Over 50 years of experience.

In a very unique constellation.
We are three co-founders with over 50 years of experience in cross-channeling, international brand and business development.
We know the position of agencies, but also, and most notably, as former Managers in the most diverse leadership positions, the operations in a company.
As a result, we understand the challenges of companies in this day and age even better.
That is what we want to accommodate with ADVENTURY® and our all new business model.
ADVENTURY® Logo White

Philip Raum

Co-Founder & CEO

ADVENTURY® Logo White

Thomas Leß

Co-Founder & CEO

ADVENTURY® Logo White

Daniel Boran

Co-Founder & CEO

ADVENTURY® - Florian Conrad
ADVENTURY® Logo White

Florian Conrad

Business Development

Freelancer

Competence

ADVENTURY® offers you the highest strategic and operational competence on the entire value creation chain of brand and business development, marketing and digitalization.

That is why ADVENTURY is prepared to convert up to 50% of the costs of a collaboration into a variable share in profits.

Why we do this?

Because we are entrepreneurs who know of the challenges of companies in this day and age.

And for this very reason, we do not want our overall performance to be compensated nonprofit-related. That is simply not contemporary anymore.

01

The AVY-
Participation Model

Because we believe that the awarding of big brand & business development budgets, irrespective of success, is not contemporary anymore.

02

The AVY-
Customer Structure

Because we want to support companies in these difficult times, and be a fair partner.

03

The AVY-
Organization

Because we do not only have the experience and knowledge to generate growth for companies, but we also geared our entire organization towards it.

Why we are able to do so?

Because we have not only aimed our competencies at the challenges of this age, but our entire ADVENTURY® business model as well.

01

AVY Team

A small, very experienced, competent and effective ADVENTURY® core team.

02

AVY Network

A worldwide network of top-agencies, consultants and freelancers for all the important disciplines, who we can consult individually when needed.

03

AVY Structure

A corporate structure like an investor, ”just” that our investment covers all of the brand & business development services that your company needs, and that you had to pay nonprofit-related in the past.

That means for you

The three co-founders of ADVENTURY® manage the business operations and lead the individual projects themselves. That is why we also stand by as your personal counterparts.

We only “sell” you what you actually need, and not what we require to finance our expenses.

Due to the collaboration of the ADVENTURY® network, a big, international “think tank” regarding trends and potentials was formed, which you will receive on top to our services.

Our goal

To create sustainable growth in times of digital change, constantly shifting market and customer conditions and an increasingly global competition.

Our revolutionary offer

In collaboration with you, we join in on the costs for your investment in the future.

That is why you also gain, apart from the highest quality in points of strategy and realization, the chance on a unique risk minimization, through ADVENTURY®.
The ADVENTURY® Warranty

Highest quality with maximum cost efficiency.

And a lot of motivation. For we are only successful when you are, too.
ADVENTURY® - Philip Raum

Philip
Raum

Co-Founder / CEO

Viele Jahre war ich als General Manager, SVP, CMO und COO in zwei deutschen, mittelständischen Familienunternehmen und einem chinesisch-deutsch-amerikanischen, börsennotierten Unternehmen verantwortlich für die ganzheitliche Weiterentwicklung der Wettbewerbsposition sowie den Auf- und Ausbau neuer Marken, Geschäftsbereiche und Start-Ups weltweit.

Ausgewählte Branchen-Expertise:

Ausgewählte Kern-Kompetenzen:

Bei ADVENTURY® u.a. verantwortlich für die Ressorts:
Warum ich ADVENTURY® mitbegründet habe…

Auf Unternehmensseite hatte ich in all den Jahren mit vielen tollen Agenturen und Beratungen zu tun. Dennoch hat es mich immer geärgert, dass ich ihnen sehr viel Geld im Vorfeld der Projekt-Umsetzung geben musste.

Und das komplett unabhängig davon, ob ihre Maßnahmen den gewünschten Erfolg bringen. Jetzt, wo ich auf der anderen Seite bin, kann ich das für Unternehmen endlich besser machen.

Adventury®

The innovative way of
Brand & Business
Development

ADVENTURY® - Thomas Leß

Thomas
Less

Co-Founder / CEO

Seit mehr als 25 Jahren digital – in den ersten Pionier-Jahren auf Konzernseite als Head of New Media und seither begeisterter Dienstleister. Für mich ist die digitale Welt das sprichwörtliche Abenteuer, welches sich auch in unserem Markennamen widerspiegelt und seit meinem ersten Computer, den ich mit 10 Jahren als Geschenk bekam, begeistert.

Ausgewählte Branchen-Expertise:

Ausgewählte Kern-Kompetenzen:

Bei ADVENTURY® u.a. verantwortlich für die Ressorts:
Warum ich ADVENTURY® mitbegründet habe…

Im digitalen Marketing gibt es seit vielen Jahren das Modell einer Vergütung über Erfolg. Mit diesem Modell und einem Netzwerk aus Experten, habe ich in der Vergangenheit gemeinsam mit meinen Kunden signifikantes Wachstum erzielen können.

Mit ADVENTURY® möchte ich das Modell der Beteiligung am Erfolg der Kunden via Marketing-Aktivitäten auf eine neue Stufe heben, in einem Umfeld, in welchem diese Art der Vergütung unüblich ist.

Adventury®

The innovative way of
Brand & Business
Development

Marke &
Marketing

Wirkungsvolle Marken, überzeugende Angebote und ein begeistertes Marketing über alle Kanäle sind die elementaren Zutaten, um aus Kunden Fans zu machen.
Unser Anspruch bei der Markenentwicklung:
Unser Anspruch im Marketing:

Die Kompetenzfelder im Detail:

In diesen Bereichen bieten wir:

Adventury®

The innovative way of
Brand & Business
Development